Videoreportage
Diplomerad Marknadsförare
Utbildning till Diplomerad Marknadsförare!
Distansutbildning är heltäckande och aktuell, och riktar sig till dig som vill jobba som digital marknadsförare eller marknadsassistent, antingen på en marknadsföringsbyrå eller på ett företags marknadsavdelning.
Du får inblick i alla delar av arbetet, från analys av mål, målgrupper och kanaler till hur vi jobbar i Googles system.
Föreläsningar att lyssna på när du vill, specialanpassat kursmaterial, reflektionsövningar och övningar i programmen - allt ingår i utbildningen.
Detta ingår i Diplomerad marknadsförare:
Studietid som motsvarar en termin och tillgång till utbildningen i två år, samt:
- Inspelade föreläsningar
- Digital litteratur
- Självrättande test
- Diplom
Ämnesexperter:Sofia Stenfeldt & Emely Hesselgren
Förinspelade föreläsningar med aktuella kunskaper.
Pedagogiska lärare:Sofia Stenfeldt & Emely Hesselgren
Pedagogisk vägledning av yrkeshögskolelärare med kunskaper inom ämnet.
Videoföreläsningar
Titta på 15 förinspelade föreläsningar av högsta kvalitet som kan ses både på datorn och mobilen så många gånger du behöver.
Kunskapstester & övningar
Självrättande tester och reflektionsövningar av de olika blocken för att kunna säkerställa din kunskapsnivå.
Praktiskt arbete
Praktiskt arbete i din egen takt, genom marknadsföring-systemen Google Ads och Google Analytics.
Diskutera med andra
Diskutera och ta hjälp av dina tillgängliga kurskamrater.
Kommande kursstarter
Möt ämnesexperten
Emely Hesselgren
Emely är kommunikationsstrateg och content manager med drygt 20 års erfarenhet av att jobba med kommunikation och marknadsföring, främst inom näringslivet. Hon har bland annat ansvarat för kommunikationsstrategier, marknadsplaner, content, varumärke och digitala projekt. Emely har bred erfarenhet som projektledare för både webbplatser och komplexa e-handelsprojekt.
Drivkrafter
Jag drivs av riktigt bra kommunikation som verkligen berör målgruppen på precis det sätt som man hade hoppats på. Att kunna kombinera riktigt bra kommunikation med analys för att optimera och utveckla är också något som ligger mig varmt om hjärtat.
Sen har jag en stor fascination för att hitta arbetssätt, processer och verktyg för att utveckla medarbetare, elever och kollegor. Man skulle kunna säga förändringsledning i marknadsorganisationer helt enkelt.
Sofia Stenfeldt
Sofia är kommunikationsstrateg med över 25 års erfarenhet från framförallt ideell sektor. Hon är expert på PR och förändrings-kommunikation och utbildar i flertalet kurser inom detta. Sofia är också rutinerad förändrings- och processledare och har arbetat i flera projekt inom utveckling av intern kommunikation.
Drivkrafter
Smart och effektiv marknadsföring och kommunikation som leder till effekt och där jag får se mina kunders affärer växa och utvecklas men där jag också får se människor växa och utvecklas är något som stimulerar mig.
I lärarrollen blir jag alltid lika glad när studerande att utvecklas till självständiga digitala marknadsförare, och ifrågasätter mig som lärare.
Får jag jobba normkritiskt blir jag extra glad!