Videoreportage
Certifierad Marknadsekonom
Certifierad Marknadsekonom - distansutbildning
Vill du jobba med marknadsföring tex marknadsassistent, marknadskoordinator, eller i en annan roll på en marknadsavdelning så kanske det här kan vara något. Du kanske är i behov av gedigna marknadsföringskunskaper för att sköta ditt jobb bättre eller för att ta dig vidare i din karriär.
En omfattande marknadsföringsutbildning med inriktning på olika synsätt inom såväl konsument- och producentmarknadsföring. En effektiv distansutbildning där du läser när och var det passar dig. Med hjälp av konkreta marknadsverktyg får du utforma en strategisk marknadsplan. Branschers lönsamhet, företags konkurrens och position, produkters och affärsområdens marknads- och konkurrensförmåga analyseras.
Ni tittar på CSR, Corporate social responsibility och hur ett hållbart tänkande bidrar till ökad lönsamhet. Digital marknadsföring är ett annat viktigt område som tas upp. Försäljningsprocessens behandlas, där en del konkreta tips på hur försäljning ska bedrivas lyfts fram. Ekonomiska styrhjälpmedel ger den viktiga kopplingen mellan kund, marknad och lönsamhet.
I juridikavsnitten belyses köprättsliga situationer och vad man får göra för att marknadsföra sitt utbud. Vilka regler som gäller vid marknadskommunikation. Vi tittar även på hur man sluter ett avtal samt hur avtalsklausuler ska tolkas. En avslutande certifiering, i form av en inlämningsuppgift, ger kunskaperna tyngd i arbetslivet och skapar bättre möjligheter för den personliga karriären.
Kvalitetsutbildning
xpectum AB är ett utbildningsföretag som sedan 1996 har producerat distansutbildningar för företag och privatpersoner. Vi har över 20 år lång erfarenhet av distansutbildningar och har under den tiden utvecklat genomarbetade och väl fungerande pedagogisk modeller. Under hela utbildningen har du stöttning av våra meriterade handledare som svarar på dina frågor. En av xpectums styrkor är det kunskapskapital som finns knutet till företaget. Dels genom de mentorer som skriver och arbetar fram utbildningarna dels via de medietekniker som designer dem samt samarbetet med FAR. FAR är en viktig samarbetspartner som i 20 år agerat som kvalitetssäkrare. Medlemskapet i Almega utbildningsföretagen är en annan garant för att xpectum är ett seriöst utbildningsföretag.
Metod
Kursen genomförs helt på distans. Du studerar var du vill i din egen takt. I det digitala kursmaterialet varvas teori med praktiska övningar. Teorin presenteras med ljud, bild, video och animeringar. Allt för att stimulera så många sinnen som möjligt för att göra lärandet effektivt. Här finns också kunskapstester, ordlista, index och en rad andra funktioner.
Motsvarar 10 veckors heltidsstudier. Kan med fördel bedrivas som deltidsstudier. Kursen startar 2-4 dagar efter att beställningen är gjord. Observera att du har 12 månader, fr o m leveransdatum, på dig att genomföra kursen. Du bestämmer själv i vilken takt du vill studera.
Innehåll
- Marknadsföring & Försäljning
- Strategisk Marknadsföring
- Corporate Social Responsibility
- Avtalsrätt och köprätt
- Marknadsrätt
- Räkenskapsanalys och lönsamhetsbedömning
- Ekonomistyrning
Läs mer på Xpectums hemsida.
Kommande kursstarter
Så ansöker du
Vi rekommenderar gymnasieutbildning eller motsvarande utbildningsnivå alternativt kunskaper förvärvade på annat sätt. Du beställer kursen på Xpectums hemsida. Där finns även information om systemkrav som krävs för din dator/surfplatta för att utbildningen ska fungera.
Examen & Intyg
Som grund för kursintyg (ej certifiering) och godkännande på genomförd utbildning ingår ett flertal inlämningsuppgifter som en del av kursexaminationen. Uppgifterna bedöms av din personliga handledare.
Som grund för kursintyg och certifiering krävs godkännande på genomförd utbildning ingår webbtentamen i olika moment i utbildningsprogrammet som en del av kursexaminationen.
Certifiering
För att erhålla certifieringen för utbildningen krävs att du är godkänd på utbildningens moment.
Kostnader
26 900 kr (exkl. moms). Allt studiematerial ingår.
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 5
5 av 5
5 av 5
Bra och lagom bred, lagom djup, utbildning - där jag som även läst marknadsföring på universitetsnivå fortfarande kände att jag fick mycket bra kompletteringar. Det gäller inte ...